Leikkauksen jälkeen

Lähdimme pari päivää ennen leikkausta Helsinkiin, kun minun tuli käydä vielä tomografiassa ja labrassa. Olin Meilahdessa potilashotellissa ennen leikkausta, ja onneksi sain leikkausajan perjantaiaamulle heti ensimmäisenä kello kahdeksaksi.



Leikkaus kesti 5 tuntia. Heräilin kolmen aikaan ja siitä pääsinkin suoraan osastolle. Alkuperäisestä poiketen jäin sairaalaan maanantaihin saakka, vaikka alunperin lupailivat, että seuraavana päivänä laitetaan jo kotiin. Olin 6 hengen huoneessa, mutta meitä oli huoneessa vain kaksi ja koska päivätkään ei ole enää niin tukahduttavan kuumia niin osastolla oli ihan siedettävää olla. Leikkauksen jälkeen olin tosi pahoinvoiva ja tuntui ettei ilma riitä, pääkin oli tuollaisen jättiläisvaipan sisällä niin tuntui, että läkähtyy kuumuuteen, mutta onneksi sekin vaihdettiin jo kevytversioon. Sairaalaan jääminen oli kuitenkin parempi vaihtoehto, siellä sain keskittyä vain lepäämiseen, nukkumiseen ja syömiseen. Aika helppoa tottua tuollaiseen 6 x päivässä täyshoitoon ja että kaikki tehdään sun  puolesta, passaa mulle!

Päätä on särkenyt jonkun verran ja reisi, josta ihosiirre otettiin on ollut myös yllättävän kipeä.



Kotiuduin maanantaina ja nyt yritän pitää tahdin suht rauhallisena ja olla hikoilematta. Ihosiirteen pitäisi juurtua ihan parissa viikossa, jalka saattaa sitten parantua vielä useamman viikon. Nyt odottelen patologin lausuntoa irroitetusta pään palasesta, sitten selviää jatkot.



Hiuksiakin on pieni liru säästetty ja vaikka en viitsi laittaa tähän kuvaa päästäni, niin voin kertoa että otsa on sileä kuin baby's butt!

Suositut tekstit